§ 1Informacje ogólne
- Niniejszy regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie „Akademia Młodych Twórców – program wspierania zainteresowań informatycznych uczennic i uczniów szkół zawodowych”.
- Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie 9.2 „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
- Projektodawcą jest Studio Projektów Katarzyna Koludo-Durkiewicz, a Partnerem projektu – Miasto Łódź będące organem prowadzącym Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
- Okres realizacji projektu: 02.01.2012 r. – 28.02.2013 r.
§ 2Słownik pojęć
- Użyte w regulaminie pojęcia, oznaczają:
- Realizator projektu/Projektodawca – Studio Projektów Katarzyna Koludo-Durkiewicz.
- Partner projektu – Miasto Łódź będące organem prowadzącym Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
- Uczestnik projektu – uczennica/uczeń zakwalifikowana/zakwalifikowany do udziału w projekcie zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie, bezpośrednio korzystająca/korzystający ze wsparcia w ramach projektu.
- Projekt – projekt „Akademia Młodych Twórców – program wspierania zainteresowań informatycznych uczennic i uczniów szkół zawodowych”.
- Zajęcia – pozaszkolne zajęcia informatyczne prowadzone w ramach projektu.
- Strona internetowa projektu – www.akademia2.wckp.lodz.pl
- Biuro projektu – siedziba Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, ul. Kopcińskiego 29, pok. 304, 90-142 Łódź, tel.: (42) 678 69 83, e-mail: akademia@wckp.lodz.pl
§ 3
Uczestnicy projektu
- Grupę docelową projektu stanowią uczennice i uczniowie sześciu szkół zawodowych (technika i zasadnicze szkoły zawodowe w zespołach szkół i zespołach szkół ponadgimnazjalnych) z województwa łódzkiego:
- Technikum nr 3 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Łodzi,
- Technikum nr 7 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Łodzi,
- Technikum Budowlanego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 15 w Łodzi,
- Technikum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 20 w Łodzi,
- Technikum w Zgierskim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II,
- Technikum Zawodowego i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół nr 2 w Pabianicach
prowadzonych przez Jednostki Samorządu Terytorialnego, którzy z własnej inicjatywy chcą rozwijać kompetencje w zakresie nowoczesnych zastosowań ICT, uczestnicząc w zajęciach prowadzonych w ramach projektu.
§ 4
Cel projektu
- Celem projektu jest podniesienie poziomu umiejętności w zakresie zaawansowanego zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) przez 132. uczennice i uczniów wyżej wymienionych szkół.
-
W ramach projektu, w okresie od marca 2012 r. do stycznia 2013 r. prowadzone będą bezpłatne pozaszkolne zajęcia informatyczne w następujących grupach tematycznych:
- „Konstruowanie i programowanie robotów mobilnych”,
- „Tworzenie stron WWW i aplikacji internetowych”,
- „Grafika komputerowa i multimedia”,
- „Programowanie w językach wysokiego poziomu”,
- „Budowa i administrowanie sieciami komputerowymi”.
§ 5
Organizacja zajęć prowadzonych w ramach projektu
- Terminy i godziny zajęć ustalane są przez realizatora projektu i dostępne dla uczestników w systemie (po zalogowaniu się) oraz na stronie internetowej projektu.
- Uczennice/uczniowie mogą brać udział w zajęciach tylko w jednej grupie tematycznej (zgodnie z deklaracją w formularzu zgłoszeniowym oraz decyzją Komisji rekrutacyjnej).
- Realizator projektu odpowiada za opiekę nad uczestnikami i ich bezpieczeństwo w czasie zajęć oraz podczas przerw.
- Realizator projektu nie zwraca uczestnikom kosztów dojazdu na zajęcia.
- Zajęcia w każdej z grup tematycznych trwają dwa semestry i odbywają się raz w tygodniu (w godzinach popołudniowych) po 3 godziny lekcyjne.
- Zajęcia prowadzone w ramach projektu obejmują:
- 99 godzin zajęć stacjonarnych – odbywają się w 12-osobowych grupach, w pracowniach komputerowych w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Zgierskim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II oraz w Zespole Szkół nr 2 w Pabianicach (w zależności od szkoły, do której uczennica/uczeń uczęszcza oraz grupy tematycznej),
- 30 godzin zajęć zdalnych (za pośrednictwem Internetu, na platformie e-learningowej).
§ 6
Zasady rekrutacji uczestników projektu
- Rekrutacja zostanie przeprowadzona zgodnie z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn w projektach PO KL oraz wskaźnikami ilościowymi, które zostały określone we wniosku o dofinansowanie projektu.
- Warunkiem wzięcia udziału w procesie rekrutacji jest wypełnienie oraz złożenie w Biurze projektu ankiety wstępnej i formularza zgłoszeniowego.
- Ankietę wstępną i formularz zgłoszeniowy (w wersji elektronicznej) można wypełnić rejestrując się w systemie dostępnym pod adresem http://projektamt.wckp.lodz.pl lub na stronie internetowej projektu http://www.akademia2.wckp.lodz.pl (zakładka rekrutacja).
- Wypełnioną i wydrukowaną ankietę i formularz (podstemplowany przez szkołę, podpisany przez uczennicę/ucznia, rodzica lub prawnego opiekuna oraz dyrektora szkoły) należy złożyć w Biurze projektu.
- Komisja rekrutacyjna zakwalifikuje uczestników projektu na podstawie informacji zawartych w ankiecie i formularzu zgłoszeniowym. Pod uwagę będą brane następujące kryteria:
- formalne (dokumenty potwierdzające uczęszczanie do szkoły biorącej udział w projekcie – na podstawie formularzy zgłoszeniowych) – spełnienie kryterium jest konieczne,
- predyspozycji (ocena portfolio prezentującego zainteresowania i prace informatyczne uczennicy/ucznia; udział w kursach/zajęciach pozalekcyjnych o tematyce informatycznej; ocena z przedmiotu informatycznego uzyskana w roku szkolnym 2010/2011),
- motywacji (chęć aktywnego uczestniczenia w zajęciach i przygotowania projektu informatycznego – na podstawie wypełnionych ankiet wstępnych).
- Komisja rekrutacyjna przygotuje listę osób zakwalifikowanych do projektu, a także listę rezerwową.
- O zakwalifikowaniu do projektu, uczennice/uczniowie zostaną powiadomione/ powiadomieni telefonicznie lub drogą mailową.
- Uczennice/uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do projektu, mają obowiązek wypełnienia i podpisania deklaracji uczestnictwa oraz złożenia jej w Biurze projektu.
§ 7
Uprawnienia i obowiązki uczestników projektu
- Każdy z uczestników projektu otrzyma:
- materiały dydaktyczne (podręcznik w wersji drukowanej) oraz materiały pomocnicze (notatnik, segregator, pendrive),
- dostęp do kursu na platformie e-learningowej oraz multimedialnych materiałów dydaktycznych do zajęć zdalnych,
- wyżywienie (bułka, napój) podczas zajęć stacjonarnych.
- Warunkiem ukończenia zajęć i otrzymania certyfikatu potwierdzającego udział w projekcie będzie frekwencja powyżej 70%, przygotowanie projektu informatycznego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego.
- Uczestnik zobowiązany jest do potwierdzania swojej obecności na zajęciach na liście obecności.
- Realizator dopuszcza usprawiedliwienie nieobecności uczestnika spowodowane chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi. Usprawiedliwienie wymaga telefonicznego lub mailowego powiadomienia oraz przedstawienia zwolnienia lekarskiego lub złożenia pisemnego oświadczenia o przyczynach nieobecności (podpisanego przez rodzica lub prawnego opiekuna).
- Uczestnik zobowiązany jest do napisania testu wstępnego – określającego poziom umiejętności w momencie przystąpienia do projektu oraz wypełnienia (w trakcie trwania projektu) ankiet ewaluacyjnych.
§ 8
Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie
- W celu zabezpieczenia odpowiedniej liczby uczestników przygotowane będą listy rezerwowe, na których umieszczone zostaną osoby, które nie zostały zakwalifikowane do projektu z powodu zbyt małej liczby punktów uzyskanych podczas rekrutacji. Osoby z najwyższą liczbą punktów będą mogły przystąpić do projektu w momencie rezygnacji lub skreślenia innych uczennic/uczniów z listy uczestników.
- W szczególnym przypadku, uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie (należy poinformować o tym biuro projektu nie później niż 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć). W takim przypadku należy przedstawić pisemne oświadczenie o rezygnacji i jej przyczynach. Oświadczenie musi być podpisane przez rodzica/prawnego opiekuna.
- Za szczególne sytuacje uniemożliwiające uczestnictwo w projekcie uznaje się m.in. chorobę, zmianę miejsca zamieszkania oraz inne sytuacje losowe, o których uczestnik nie wiedział w momencie przystępowania do projektu.
- Realizator projektu zastrzega sobie prawo do skreślenia uczennicy/ucznia z listy uczestników projektu, w przypadku nie stosowania się do zasad niniejszego regulaminu oraz powtarzających się nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach.
- Uczennice/uczniowie, którzy zostaną skreśleni z listy uczestników są zobowiązani do zwrotu materiałów dydaktycznych oraz materiałów pomocniczych, które otrzymali. Stracą również dostęp do kursu na platformie e-learningowej i możliwość korzystania z multimedialnych materiałów dydaktycznych do zajęć zdalnych.
§ 9
Postanowienia końcowe
- Uczestnicy projektu wyrażają zgodę na nieodpłatne wykorzystanie przez Realizatora projektu (w czasie realizacji projektu oraz w okresie po nim następującym) swojego wizerunku lub nagrania w celu monitorowania, kontroli i ewaluowania projektu oraz do celów promocyjnych (biuletyn upowszechniający rezultaty projektu, informacje prasowe, strona internetowa projektu, inne publikacje) pod warunkiem, że fotografia/nagranie zostało wykonane w trakcie trwania projektu (podczas zajęć, konferencji). Uczestnik, który nie wyrazi takiej zgody, ma obowiązek powiadomić o tym podczas wykonywania zdjęć/realizacji nagrań.
- Powyższy regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji projektu.
- Uczestnik projektu zobowiązany jest do zapoznania się z treścią regulaminu oraz przestrzegania jego zasad.
- Realizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień, o czym niezwłocznie poinformuje zainteresowanych na stronie internetowej projektu.