§ 1

Informacje ogólne


  1. Niniejszy regulamin określa warunki uczestnictwa w projekcie „Akademia Młodych Twórców – program wspierania zainteresowań informatycznych uczennic i uczniów szkół zawodowych”.
  2. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego – Priorytet IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach”, Działanie 9.2 „Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego” Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
  3. Projektodawcą jest Studio Projektów Katarzyna Koludo-Durkiewicz, a Partnerem projektu – Miasto Łódź będące organem prowadzącym Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
  4. Okres realizacji projektu: 02.01.2012 r. – 28.02.2013 r.


§ 2

Słownik pojęć


  1. Użyte w regulaminie pojęcia, oznaczają:
    • Realizator projektu/Projektodawca – Studio Projektów Katarzyna Koludo-Durkiewicz.
    • Partner projektu – Miasto Łódź będące organem prowadzącym Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego.
    • Uczestnik projektu – uczennica/uczeń zakwalifikowana/zakwalifikowany do udziału w projekcie zgodnie z zasadami określonymi w niniejszym regulaminie, bezpośrednio korzystająca/korzystający ze wsparcia w ramach projektu.
    • Projekt – projekt „Akademia Młodych Twórców – program wspierania zainteresowań informatycznych uczennic i uczniów szkół zawodowych”.
    • Zajęcia – pozaszkolne zajęcia informatyczne prowadzone w ramach projektu.
    • Strona internetowa projektu – www.akademia2.wckp.lodz.pl
    • Biuro projektu – siedziba Łódzkiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, ul. Kopcińskiego 29, pok. 304, 90-142 Łódź, tel.: (42) 678 69 83, e-mail: akademia@wckp.lodz.pl


§ 3

Uczestnicy projektu


  1. Grupę docelową projektu stanowią uczennice i uczniowie sześciu szkół zawodowych (technika i zasadnicze szkoły zawodowe w zespołach szkół i zespołach szkół ponadgimnazjalnych) z województwa łódzkiego:
    • Technikum nr 3 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 w Łodzi,
    • Technikum nr 7 w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 7 w Łodzi,
    • Technikum Budowlanego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 15 w Łodzi,
    • Technikum w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 20 w Łodzi,
    • Technikum w Zgierskim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II,
    • Technikum Zawodowego i Zasadniczej Szkoły Zawodowej w Zespole Szkół nr 2 w Pabianicach prowadzonych przez Jednostki Samorządu Terytorialnego, którzy z własnej inicjatywy chcą rozwijać kompetencje w zakresie nowoczesnych zastosowań ICT, uczestnicząc w zajęciach prowadzonych w ramach projektu.


§ 4

Cel projektu


  1. Celem projektu jest podniesienie poziomu umiejętności w zakresie zaawansowanego zastosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT) przez 132. uczennice i uczniów wyżej wymienionych szkół.
  2. W ramach projektu, w okresie od marca 2012 r. do stycznia 2013 r. prowadzone będą bezpłatne pozaszkolne zajęcia informatyczne w następujących grupach tematycznych:
    • „Konstruowanie i programowanie robotów mobilnych”,
    • „Tworzenie stron WWW i aplikacji internetowych”,
    • „Grafika komputerowa i multimedia”,
    • „Programowanie w językach wysokiego poziomu”,
    • „Budowa i administrowanie sieciami komputerowymi”.


§ 5

Organizacja zajęć prowadzonych w ramach projektu


  1. Terminy i godziny zajęć ustalane są przez realizatora projektu i dostępne dla uczestników w systemie (po zalogowaniu się) oraz na stronie internetowej projektu.
  2. Uczennice/uczniowie mogą brać udział w zajęciach tylko w jednej grupie tematycznej (zgodnie z deklaracją w formularzu zgłoszeniowym oraz decyzją Komisji rekrutacyjnej).
  3. Realizator projektu odpowiada za opiekę nad uczestnikami i ich bezpieczeństwo w czasie zajęć oraz podczas przerw.
  4. Realizator projektu nie zwraca uczestnikom kosztów dojazdu na zajęcia.
  5. Zajęcia w każdej z grup tematycznych trwają dwa semestry i odbywają się raz w tygodniu (w godzinach popołudniowych) po 3 godziny lekcyjne.
  6. Zajęcia prowadzone w ramach projektu obejmują:
    • 99 godzin zajęć stacjonarnych – odbywają się w 12-osobowych grupach, w pracowniach komputerowych w Łódzkim Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego, Zgierskim Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych im. Jana Pawła II oraz w Zespole Szkół nr 2 w Pabianicach (w zależności od szkoły, do której uczennica/uczeń uczęszcza oraz grupy tematycznej),
    • 30 godzin zajęć zdalnych (za pośrednictwem Internetu, na platformie e-learningowej).


§ 6

Zasady rekrutacji uczestników projektu


  1. Rekrutacja zostanie przeprowadzona zgodnie z zasadą równości szans kobiet i mężczyzn w projektach PO KL oraz wskaźnikami ilościowymi, które zostały określone we wniosku o dofinansowanie projektu.
  2. Warunkiem wzięcia udziału w procesie rekrutacji jest wypełnienie oraz złożenie w Biurze projektu ankiety wstępnej i formularza zgłoszeniowego.
  3. Ankietę wstępną i formularz zgłoszeniowy (w wersji elektronicznej) można wypełnić rejestrując się w systemie dostępnym pod adresem http://projektamt.wckp.lodz.pl lub na stronie internetowej projektu http://www.akademia2.wckp.lodz.pl (zakładka rekrutacja).
  4. Wypełnioną i wydrukowaną ankietę i formularz (podstemplowany przez szkołę, podpisany przez uczennicę/ucznia, rodzica lub prawnego opiekuna oraz dyrektora szkoły) należy złożyć w Biurze projektu.
  5. Komisja rekrutacyjna zakwalifikuje uczestników projektu na podstawie informacji zawartych w ankiecie i formularzu zgłoszeniowym. Pod uwagę będą brane następujące kryteria:
    • formalne (dokumenty potwierdzające uczęszczanie do szkoły biorącej udział w projekcie – na podstawie formularzy zgłoszeniowych) – spełnienie kryterium jest konieczne,
    • predyspozycji (ocena portfolio prezentującego zainteresowania i prace informatyczne uczennicy/ucznia; udział w kursach/zajęciach pozalekcyjnych o tematyce informatycznej; ocena z przedmiotu informatycznego uzyskana w roku szkolnym 2010/2011),
    • motywacji (chęć aktywnego uczestniczenia w zajęciach i przygotowania projektu informatycznego – na podstawie wypełnionych ankiet wstępnych).
  6. Komisja rekrutacyjna przygotuje listę osób zakwalifikowanych do projektu, a także listę rezerwową.
  7. O zakwalifikowaniu do projektu, uczennice/uczniowie zostaną powiadomione/ powiadomieni telefonicznie lub drogą mailową.
  8. Uczennice/uczniowie, którzy zostali zakwalifikowani do projektu, mają obowiązek wypełnienia i podpisania deklaracji uczestnictwa oraz złożenia jej w Biurze projektu.


§ 7

Uprawnienia i obowiązki uczestników projektu


  1. Każdy z uczestników projektu otrzyma:
    • materiały dydaktyczne (podręcznik w wersji drukowanej) oraz materiały pomocnicze (notatnik, segregator, pendrive),
    • dostęp do kursu na platformie e-learningowej oraz multimedialnych materiałów dydaktycznych do zajęć zdalnych,
    • wyżywienie (bułka, napój) podczas zajęć stacjonarnych.
  2. Warunkiem ukończenia zajęć i otrzymania certyfikatu potwierdzającego udział w projekcie będzie frekwencja powyżej 70%, przygotowanie projektu informatycznego oraz uzyskanie pozytywnej oceny z testu końcowego.
  3. Uczestnik zobowiązany jest do potwierdzania swojej obecności na zajęciach na liście obecności.
  4. Realizator dopuszcza usprawiedliwienie nieobecności uczestnika spowodowane chorobą lub ważnymi sytuacjami losowymi. Usprawiedliwienie wymaga telefonicznego lub mailowego powiadomienia oraz przedstawienia zwolnienia lekarskiego lub złożenia pisemnego oświadczenia o przyczynach nieobecności (podpisanego przez rodzica lub prawnego opiekuna).
  5. Uczestnik zobowiązany jest do napisania testu wstępnego – określającego poziom umiejętności w momencie przystąpienia do projektu oraz wypełnienia (w trakcie trwania projektu) ankiet ewaluacyjnych.


§ 8

Zasady rezygnacji z uczestnictwa w projekcie


  1. W celu zabezpieczenia odpowiedniej liczby uczestników przygotowane będą listy rezerwowe, na których umieszczone zostaną osoby, które nie zostały zakwalifikowane do projektu z powodu zbyt małej liczby punktów uzyskanych podczas rekrutacji. Osoby z najwyższą liczbą punktów będą mogły przystąpić do projektu w momencie rezygnacji lub skreślenia innych uczennic/uczniów z listy uczestników.
  2. W szczególnym przypadku, uczestnik ma prawo do rezygnacji z udziału w projekcie (należy poinformować o tym biuro projektu nie później niż 5 dni przed terminem rozpoczęcia zajęć). W takim przypadku należy przedstawić pisemne oświadczenie o rezygnacji i jej przyczynach. Oświadczenie musi być podpisane przez rodzica/prawnego opiekuna.
  3. Za szczególne sytuacje uniemożliwiające uczestnictwo w projekcie uznaje się m.in. chorobę, zmianę miejsca zamieszkania oraz inne sytuacje losowe, o których uczestnik nie wiedział w momencie przystępowania do projektu.
  4. Realizator projektu zastrzega sobie prawo do skreślenia uczennicy/ucznia z listy uczestników projektu, w przypadku nie stosowania się do zasad niniejszego regulaminu oraz powtarzających się nieusprawiedliwionych nieobecności na zajęciach.
  5. Uczennice/uczniowie, którzy zostaną skreśleni z listy uczestników są zobowiązani do zwrotu materiałów dydaktycznych oraz materiałów pomocniczych, które otrzymali. Stracą również dostęp do kursu na platformie e-learningowej i możliwość korzystania z multimedialnych materiałów dydaktycznych do zajęć zdalnych.



§ 9

Postanowienia końcowe


  1. Uczestnicy projektu wyrażają zgodę na nieodpłatne wykorzystanie przez Realizatora projektu (w czasie realizacji projektu oraz w okresie po nim następującym) swojego wizerunku lub nagrania w celu monitorowania, kontroli i ewaluowania projektu oraz do celów promocyjnych (biuletyn upowszechniający rezultaty projektu, informacje prasowe, strona internetowa projektu, inne publikacje) pod warunkiem, że fotografia/nagranie zostało wykonane w trakcie trwania projektu (podczas zajęć, konferencji). Uczestnik, który nie wyrazi takiej zgody, ma obowiązek powiadomić o tym podczas wykonywania zdjęć/realizacji nagrań.
  2. Powyższy regulamin obowiązuje przez cały okres realizacji projektu.
  3. Uczestnik projektu zobowiązany jest do zapoznania się z treścią regulaminu oraz przestrzegania jego zasad.
  4. Realizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu lub wprowadzenia dodatkowych postanowień, o czym niezwłocznie poinformuje zainteresowanych na stronie internetowej projektu.

Projekt i wykonanie: Studio Projektów